وبلاگ
درب لباسشویی

باز کردن درب قفل شده لباسشویی

چگونه درب قفل شده لباسشویی را باز کنیم

اگر درب لباسشویی شما بسته شده است و لباس های تمیز داخل دستگاه مانده اند و نمیتوانید آنها را بیرون بیاورید باعث خواهد شد که لباس های باقی مانده داخل دستگاه بوی بدی بگیرند، با راهکارهایی که در این نوشته توضیح میدهیم میتوانید خودتان اقدام به تعمیر لباسشویی و باز کردن قفل درب نمایید.
نکته: اولین کاری که پیش از اقدام به تعمیر لباسشویی باید انجام دهید این است که دستگاه را از برق جدا نمایید.

بررسی قفل کودک:

گاهی ممکن دلیل باز نشدن درب لباسشویی یک ایراد پیش پا افتاده مانند فعال بودن قفل کودک باشد. پس پیش از اینکه دستگاه را باز کنید و بخش های الکترونیکی و مکانیکی آن را بررسی نمایید، فعال بودن قفل کودک را چک کنید.

عدم تخلیه تصحیح آب:

در صورتی که آب به درستی تخلیه نشود و یا عملیات تخلیه آب متوقف شود، قفل درب باز نخواهد شد، در این حالت باید به عیب یابی پمپ تخلیه لباسشویی بپردازید.

انسداد مسیر تخلیه آب:

اگر شی خارجی داخل پمپ تخلیه و یا فیلتر وجود داشته باشد، مسیر خروج آب مسدود خواهد شد، برای برطرف کردن این مشکل لوله های زیر سینک را جدا کنید و آب داخل دستگاه را خارج نمایید، توجه کنید که حتما یک ظرف زیر شلنگ تخلیه بگیرید تا آب به طور کامل تخلیه شود.

شکستن قفل درب لباسشویی:

اگر دستگاهتان هیچ گونه مشکل تخلیه نداشت، دومین چیزی که باید بررسی نمایید شل بودن و یا شکستن دستگیره درب است، برای برطرف کردن این ایراد میتوانید سیم های متصل به قفل و دستگیره را جدا کنید تا درب باز شود. و بتوانید پس از خارج کردن لباس ها دستگیره درب را تعویض کنید. پیش از انجام اینکار توجه داشته باشید که اگر آب داخل دستگاه باقی مانده است ابتدا آن را تخلیه کنید و سپس درب را باز کنید تا آب باقی مانده در دستگاه به کف آشپرخانه شما نشتی نداشته باشد. اگر برای تعویض این قطعه با مشکلی مواجه شدید میتوانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی دوو تماس بگیرید.

فعال بودن قفل حرارتی:

در لباسشویی های جدید تنظیمات به نحوی است که اگر دستگاه خیلی گرم شود متوقف میشود و درب به طور کامل باز نخواهد شد، برای برطرف کردن این مشکل، دستگاه را برای چند دقیقه خاموش کنید تا کمی خنک شود، سپس دستگاه را روشن کنید تا درب باز شود.

گیر کردن لباس بین درب و محفظه:

گیر کردن لباس های کوچکتر مانند جوراب ها بین درب و محفظه باعث میشود که درب باز نشود، پس از روشن کردن لباسشویی اطمینان حاصل کنید که لباسی بین درب گیر نکرده باشد

جهت تعمیر لباسشویی و یخچال سامسونگ می توانید به سایت تکسان سرویس مراجعه نمایید

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و برنامه نویسی: Asanyab