وبلاگ
هدیه برای مشتریان

هدایای شگفت انگیز برای مشتریان

چطور با هدیه دادن به مشتری آنها را خوشحال کنیم؟

اهمیت و ارزش هدیه ای که به مشتری تان می دهید بسیار با ارزش است و شما زمانی به اهمیت آن پی می برید که مشتری برای شما مشتری بیاورد.در واقع مشتری که برایتان مشتری بیاورد هدیه ای است که خودتان به خودتان می دهید.

نوع هدیه

نوع هدیه ای که به مشتری می دهید مهم است. بر این اساس سه نوع مشتری داریم:

  •  مشتری راضی: مشتری ای که تمام انتظاراتش را برآورده کنیم از ما و محصولاتمان راضی است و معمولاً به ما وفادار می ماند، اما همیشه این خطر وجود دارد که رقبا او را از ما بگیرند.
  •  مشتری ناراضی: آنچه که از ما و یا محصولاتمان انتظار داشته را نتوانسته ایم برآورده کنیم. بنابراین بسیار ناراضی است و نه تنها بر نمی گردد بلکه دیگران را نیز از خریدن محصولاتتان منصرف خواهد کرد.
  •  مشتری خشنود: نه تنها انتظاراتش را برآورده کرده ایم بلکه چیزی فراتر از انتظارش به او داده ایم. چنین مشتری ای همیشه به ما وفادار می ماند و تا می تواند برایمان مشتری می آورد.

حس بسیار خوبی است وقتی تلفن محل کارتان زنگ می خورد و یک خریدار به شما می گوید که از طرف فلان مشتری تان تماس گرفته و درخواست همکاری دارد، و اما چه هدایایی را به مشتریانمان بدهیم که آن ها را شگفت زده نموده و کاری کند که برایمان مشتری بیاورد.

چه هدایایی را به مشتریانمان بدهیم؟

تخفیف غیرمنتظره ای بعنوان پاداش بدهید

به عنوان مثال: محصولی را دومیلیون تومان به مشتری فروخته اید چند روز بعد از اینکه کالا را به مشتری تحویل دادید با او تماس بگیرید و به او بگویید هنگامیکه می خواستید با واردکننده یا تامین کننده تسویه حساب کنید توانسته اید از او تخفیف قابل توجهی بگیرید و اکنون می خواهید این تخفیف را با او سهیم شوید. بعنوان مثال یک چک دویست هزارتومانی را به عنوان هدیه تقدیم کنید. این کار فوق العاده برای خریداران ارزشمند است چرا که آنها حسن نیت شما را در کار می بینند و متوجه می شوند با کسی معامله نکرده اند که فقط به فکر فروختن و سود خود باشد.

بهتر است در فروش های بزرگ از این روش استفاده کنید تا مبلغ پاداش چشمگیر باشد.

سعی کنید از چک و یا پول نقد استفاده کنید و مبلغ هدیه را به حسابشان واریز نکنید که تاثیر بیشتری برایشان داشته باشد. با این کار آن پاکت چک و یا پول دقیقا در ذهن مشتری تداعی کننده یک هدیه ارزشمند است. پس حتماً از این روش در فروش هایی که می توانید، استفاده کنید که با این کار مشتریانتان شگفت زده شده و شما را بسیار بیشتر دوست خواهند داشت. خودتان را جای آن مشتری بگذارید، اگر کسی چنین هدیه غیر منتظره ای به شما بدهد آیا حاضرید او را کنار گذاشته و با یک شخص دیگر کار کنید؟ آیا از همکاران و دوستانتان اگر کسی به چنین محصولی نیاز داشت او را به این فروشنده معرفی نمی کنید؟

روز مشتری داشته باشید

بنا به نوع کسب و کارتان می توانید هر فصل، هر شش ماه، و یا حداقل هر سال یک روز را در تقویم خود به عنوان روز مشتری انتخاب کرده و در این روز برای مشتریان خود یک هدیه ارزشمند به همراه یک نامه تشکر بفرستید. در نامه ای که می فرستید حتماً دلیل این هدیه را شرح دهید و آنها را از روز مشتری باخبر سازید. از مشتریان تان به خاطر اینکه با شما کار می کنند تشکر کنید. همراه نامه یک کوپن تخفیف خوب برای مشتری در نظر بگیرید. این کار شما باعث ماندگاری شما در ذهن مشتری می شود و برای خریدهای آینده اولین انتخاب او خواهید بود.

حتماً برای تمامی مشتریان تان اهمیت ویژه ای قائل شوید حتی آنهایی که مدت هاست از شما خرید نکرده اند، تا بتوانید خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید. چه بسیارند کسب وکارهایی که فقط برای فروختن محصولاتشان سراغ مشتری می روند و در تقویم خود هیچ برنامه ای برای خوشحال کردن و قدردانی از خریداران شان پیش بینی نمی کنند. برای اینکه موفق تر شوید شما اشتباه این شرکت ها را مرتکب نشده و همیشه یک کار غیرمنتظره و ارزشمند برای مشتریان تان انجام دهید.

تقویم اثرگذار را فراموش نکنید.

حتماً دیده اید که در نزدیکی ایام نوروز بازار هدایای تبلیغاتی بسیار داغ است. شرکت ها از تقویم های رومیزی و دیواری، سر رسید و هدایایی نظیر این به مشتریانشان هدیه می دهند. اما آیا این روش که در مقیاس بزرگ هزینه زیادی را هم به شرکت تحمیل می کند می تواند آنقدر که باید، اثرگذار باشد؟

حال ببینیم چگونه می توانیم از هدیه ای استفاده کنیم که هم انتظار مشتری برآورده شود و هم پیام تبلیغاتی و اثرگذاری ما را بیشتر به مشتری خاطرنشان کند و صرفاً یک تقویم دیواری یا رومیزی با آرم و شعار شرکت نباشد. زیرا این نوع تبلیغات به علت تکرار زیاد اثر خود را از دست داده است. برای اینکه بتوانیم از این هدیه، یک تبلیغ اثرگذار بوجود بیاورید بهتر است تقویم هایی طراحی کنید که روی آن روزهای خاصی را به عنوان روز خدمات رایگان مشخص نمایید.

به عنوان مثال اگر دوربین مدار بسته می فروشید، می توانید در این روزها به طور رایگان به سیستم های ایمنی مشتریان سر زده و تمام موارد را چک کنید و اگر ایرادی داشت آنرا برایشان برطرف کنید .اگر سیستم های اطفا حریق ، سیستم گرمایشی یا سرمایشی و یا خودرو یا هر نوع محصولی که می فروشید نیاز به خدمات پس از فروش هم دارد حتما از این روش استفاده کنید.

فکر کنید چقدر برای مشتری ارزشمند است وقتی قبل از شروع سرما با او تماس بگیرید و بگویید: طبق تقویم روی دیوارتان پس فردا روز خدمات رایگان است و کارشناسان شرکت جهت چک کردن سیستم گرمایشی شما خدمت می رسند تا زمستان گرمی را برایتان به ارمغان بیاوریم.

چنین تبلیغاتی فوق العاده در ذهن مشتری اثر مثبت می گذارد و باعث می شود از خوبی های کار با شما همه جا صحبت کند و دوستان و آشنایان را ترغیب کند که مشتری شما شوند. فکر می کنید کدام بیلبورد و یا تبلیغ گران قیمت تلویزیونی می توانست اینگونه شما را معروف کند و برایتان مشتری بیاورد؟

چند نکته مهم

اگر تعداد مشتریان تان زیاد است چند مدل تقویم چاپ کنید و برای هر چند نفر یک روز را به عنوان روز خدمات رایگان مشخص کنید و این روزها را خودتان نیز یادداشت کنید تا هم به تمام مشتریان خدمات ارائه شود و هم خودتان فشار زیادی را متحمل نشوید. زیرا مشخص است که به تمام مشتریان تان نمی توانید در یک روز خدمات ارائه دهید.

بنابراین همیشه از روش هایی که دیگران انجام می دهند پیروی نکنید و با کمی خلاقیت و دید حرفه ای می توانید روش هایی را ابداع کنید که ابتدا مشتریان تان شگفت زده شده و همچنین برایتان مشتری بیاورند.

در صورتیکه می خواهید هدیه ای به مشتریان خود بدهید به فروشگاه کادو و تولد بیاکادو مراجعه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و برنامه نویسی: Asanyab